sobota, 8 sierpnia 2015

Moje wakacje na Teneryfie

Hej !
Dawno nie pisałam bo byłam przez 2 tygodnie za granicą i nie miałam dostępu do internetu.
Dziś opiszę wam moje wakacje na Teneryfie,
ale najpierw kilka podstawowych informacji o wyspie

To wyspa należąca do Hiszpanii.Leży na  Oceanie Atlantyckim i jest zaliczana do największych wysp  z archipelagu Wysp Kanaryjskich.
Teneryfa należy do Unii Europejskiej a tamtejszym językiem urzędowym jest hiszpański
Niedaleko z niej do Afryki (ok.300 km) do Polski ok.4 tys. km (ja samolotem z Wrocławia leciałam prawie 5 godzin )

Oto mapa Teneryfy


Ja byłam w miejscowości Costa Adeje na południu
Santa Cruz de Tenerife (na północy ) to stolica wyspy

Co zwiedziłam ?

Teide

to masyw wulkaniczny o wysokości 3718 m n.p.m ,najwyższy szczyt Hiszpanii .
Na górę dostałam się kolejką linowa.
Widok ze szczytu nie do opisania.






Loro Park i Siam Park

pierwszy to park zoologiczny i botaniczny (drugi co do wielkości na świecie ).
Oglądałam tam m.in. pokaz lwów morskich,orek ,delfinów i wiele więcej.
Siam Park to park wodny ze zjeżdżalniami,basenami i wieloma innymi atrakcjami.

Loro park znajduje się w Puerto de la Cruz a siam park w Costa Adeje.

W obu parkach bawiłam się nieziemsko i jestem mega zachwycona 







Masca

To wioska położona na wysokości 600 m n.p.m w masywie gór Teno.
Droga tam nie była łatwa.
Musieliśmy pokonać około 120 zakrętów po bardzo wąskiej i niebezpiecznej drodze ale warto było .
Ten widok i wiele innych po drodze zapierają dech w piersiach.
Każdy kto planuje odwiedzić Teneryfę musi się tam koniecznie wybrać !






Inne miejsca 

Podczas swojego pobytu zwiedziłam także wiele innych miejsc 
Garachico (miejscowość portowa),La Laguna,La Orotava .
Te wszystkie to małe miejscowości w których miejscowa ludność sprzedaje swoje produkty. Można tam przejść się po ryneczku,zobaczyć ładne kamieniczki i ochłodzić się w zabytkowych kościołkach.


Cały ten wyjazd był niesamowitymi 14 dniami odpoczynku i relaksu po całej pracy w roku szkolnym.
Jestem zachwycona ze tam pojechałam i wszystkich zachęcam do podróżowania i poznawania nowych miejsc.


W kolejnym poście  powiem wam o  tym co kupiłam na Teneryfie

 


2 komentarze:

  1. Ja byłam 3 razy na Teneryfie - za każdym razem zachwyca tak samo :) Gdybyś wybierała się jeszcze raz, to z czystym sumieniem mogę polecić ci to biuro podróży na miejscu: teneryfa Organizują super wycieczki, w dobrych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim jest tu co robić, co zwiedzać. Wyspa jest przygotowana typowo pod turystów. Polecam i postawić na nurkowanie - super sprawa. Przydadzą się wam tu na pewno latarki wodoszczelne, odpowiedni sprzęt pod wodą to podstawa.

    OdpowiedzUsuń