sobota, 8 sierpnia 2015

Pamiątki z Teneryfy,kuchnia itp.

Cześć !

Ostatnio opisywałam wam co widziałam na Teneryfie a teraz czas na moja ulubiona część czyli zakupy !

W każdym nawet małym miasteczku można kupić pamiątki.
Przy plaży i w centrum można znaleźć magnesy,pocztówki,figurki i rożne podobne rzeczy z Teneryfy.
Ja jednak postanowiłam przedstawić wam moje zakupy w pewnym sklepie w którym po prostu się zakochałam.
Jest to sieć sklepów ALE-HOP.
są to sklepy z nietypowymi i niedrogimi rzeczami.(ceny wahają się od ok 1 euro do ok 20 )
Można tam znaleźć ciuchy,biżuterię a także np.długopis w kształcie kości czy np.urządzenie do odplątywania kabli do ładowarek.



Oto moje zakupy


od lewej
urządzenie do masażu ciała (ok 6 euro)
długopis-szminka (2 euro)
dwie pary kolczyków (jedna po 2 euro)
pudełeczko na karty (bankomatowe ,do sklepów itp.)(3 euro)
pleciona bransoletka(1 euro)
kosmetyczka (3 euro)

Z tego co wiem sklepu nie ma niestety w Polsce :(
ale jak będziecie w Hiszpanii to zachęcam do jego odwiedzania.
Każdy z najdzie  tam coś dla siebie

Oto adres strony internetowej tego sklepu

Jedzenie 

Ja żywiłam się w hotelu i miałam okazje spróbować tam kilku Kanaryjskich specjałów

Po pierwsze :banany                                                                   
      
jest ich tam pełno .W czasie podróży mijaliśmy multum plantacji bananów.
Banany te są świeże i mają trochę inny smak niż nasze które przywożą do Polski z Ameryki Południowej czy Ekwadoru 
Banany te są bardziej dojrzała i słodsze.
Miałam okazję spróbować ich w hotelu w różnej postaci i były sto razy lepsze niż nasze

Po drugie: owoce morza                                          
        Znalezione obrazy dla zapytania owoce morza
od krewetek.aż po homary czy mule .
Wiele dań z owocami można spotkać  na promenadach przy plaży.
Mili kelnerzy wprost z ulicy porywają ludzi do swoich restauracji :)

Po trzecie :Tortille,zapiekanki ,Paella                                             
      
Są to dania Hiszpańskie które spróbować  możemy już także u nas w Polsce.
Może tylko w  troszkę innym wydaniu :)


Po czwarte:świeżo wyciskane soki,owoce i słodkości
Znalezione obrazy dla zapytania soki wyciskane z owoców
Miałam szansę spróbować soku z kaktusa i zjeść kawałek kaktusa (pan sklepikarz w Masce mnie poczęstował) ale jednak zostanę przy naszych polskich sokach jabłkowych.
Owoce mają tam bardziej soczyste i egzotyczne(w różnych rozmiarach)
papaja,melon ,małe gruszki czy właśnie kaktus.
słodkości to oczywiście miody i przetwory produkowane na wyspie :
miód palmowy,miód z wrzosu czy także dżem bananowy,figowy ,kaktusy i wiele innych.


Ja zaopatrzyłam się w dżem bananowy i figowy 

Kosmetyki

Wyspy Kanaryjskie jest to strefa wolnocłowa i można zaopatrzyć się w tańsze perfumy i papierosy.
Ja jednak skupiłam się na kremach.
N wyspie istnieje także wiele plantacji Aloesu z którego wyrabiane są kosmetyki.
Są to kosmetyki o działaniu nawilżającym i kojącym (np.na poparzenia słoneczne).
Rok temu w czasie wakacji na Fuertawenturze zaopatrzyłam się tam w krem aloesowy. Był to strzał w dziesiątkę.
Krem ładnie pachniałam,szybko się wchłaniał i nawilżał skórę.
Byłam w stu procentach pewna ze jest to produkt wytworzony tam na wyspie.
W tym roku znów go kupiłam i wiem że dobrze mi posłuży


bananowy Balsam do ciała i Aloesowy krem do rak (oba kupione na Teneryfie)




To już wszystko na temat moich wakacji na Teneryfie 
A jak wy spędzacie swoje wakacje ?
Czekam na komentarze 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz